Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 7:49, 17 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Kiedyś już to proponowałam, ale kiedy sama zabrałam się za napisanie henchmenów to okazało się, że to nawał pracy nie wart efektu. Trzeba przerobić naprawde skomplikowaną konwersacje a do tego dopisac coś, co będzie zapamiętywało, że masz takiego elfa przysobie i co dokładnie on za Tobą niesie w ekpwipunku. To w sumie ta prosta część.
Tak naprawdę to to jest gigantyczny nawał pracy, bo gotowi najemnicy w Neverwinterze zostali przygotowani do gry JEDNOOSOBOWEJ. gdyby ich bez zmian zostawić to można na nich wywinąć dużo wałków. tego powodu pewne rzeczy dopuszczalne przez gotowy skrypt najemników trzeba zmienić, ale trudno powiedzieć, jak tych zmian dokonać.
PRZYKŁAD: Normalnie gracz mógłby powiedzieć swojemu najemnikowi, by ten na niego poczekał, czyli zwyczajnie go zostawić. Potem może wrócić i znów zabrać go ze sobą. W grze wieloosobowej taka możliwość pozwala na zostawianie najemnika innym postaciom. Czyli moja 5levelowa postać może chodzić z 10levelowym najemnikiem, bo wcześniej moja 10levelowa postać wyekspiła najemnika.
Rozwiązań tego problemu jest kilka - można w ogóle zabronić rozstawania się z najemnikiem - to jednak spowodowałoby, że będziemy skazani na jego towarzystwo kiedy już raz go wynajmiemy. Innym sposobem jest usuwanie najemnika na stałe, tj, kiedy podziękujemy mu za współpracę, najemnik po prostu zniknie i trzeba będzie go wynająć ponownie, jeśli zechcemy, by wrócił, a sprzętu, który miał na sobie nie zobaczymy już nigdy.
Ostatecznie można by poszaleć i na każdym najemniku zostawiać zapamiętane, kim był jego pan, tak aby tylko on po zostawieniu go mógł go z powrotem wynająć. To jednak jest już sporo pracy (tzn więcej, niż dwie poprzednie metody).
Problemów tego typu jest więcej - jasne, wszystko da się wymyślić, tylko że napisanie tych skryptów to przynajmniej dwa dni dłubaniny. Znajdźcie mi kogoś, komu by się chciało, a będziecie mieć najemników.
Aha - zapewne ktoś powie, że na necie jest sporo gotowych zestawów skryptów dla najemników... Cóż, ten mod jak na razie jest autorski (tzn nie ma w nim pożyczonych rzeczy) i nie sądzę, żeby to się miało zmienić.
Pozdro
Justa
Post został pochwalony 0 razy
|
|