Forum NWN World in the Shadow Strona Główna NWN World in the Shadow
Forum serwera World in the Shadow
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

System XP
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Moduł
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:31, 01 Maj 2006    Temat postu: System XP

System xp różni się od tego zastosowanego przez Bioware. Określanie ile xp powinien dostać gracz za zabicie stworka jest takie samo jak u standardowym systemie, zmieniło się jednak co nieco przy drużynie. Za stwory przywołane, chowańce i wszystkie inne rodzaje istot które nam pomagają nie dostajemy mniej xp. Jeżeli zabijamy potworka i mamy innego gracza w drużynie, który widzi nas w momencie gdy zabijamy przeciwnika, on też dostaje xp. Liczba doświadczenia nie jest zależna od ilości graczy (w standardowym systemie była dzielona przez liczbe graczy). Dodatkowo za każdego gracza walczącego u naszego boku dostaniemy 5% bonusowego doświadczenia (w drużynie 3 osobowej bonus bedzie 10%, w 4 15% itd., chowance i istosty przywołane nie liczą się). Różnica w poziomach pomiedzy zabijającym, a innym graczem musi być mniejsza niż 5, w przeciwnym wypadku gracz nie dostanie xp.
Hmm... troche to zagmatwane... pograjcie, a sami sie przekonacie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 14:40, 06 Maj 2006    Temat postu:

Ze względu na duża ilość xp podczas chodzenia w teamie oraz problem w grze samemu zostały wprowadzone zmiany.
- Nie ma bonusów za ilość członków w teamie
- XP jest obliczane nie przy pomocy średniego poziomu teamu lecz poziomu najsilniejszego (o najwiekszym lvlu) gracza
- Za kazdego członka drużyny odejmowane jest 10% XP
Narazie docieramy system xp, jeżeli i ten sposób będzie zły wprowadzimy kolejne zmiany.

Jeżeli ktoś ma pomysł na dobry system xp niech podzieli się nim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monk-Killer
Gość w Maleear



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z TĄD ALBO Z TAMTĄD

PostWysłany: Sob 18:02, 06 Maj 2006    Temat postu:

Ving napisał:

- Za kazdego członka drużyny odejmowane jest 10% XP


Ten punkt bym usunął bo jednak dużo większy jes ubaw jak się chodzi w drużynie niż solo


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Monk-Killer dnia Sob 22:54, 06 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witia1
Pogromca Drako



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z drugiej strony monitora :D

PostWysłany: Sob 22:47, 06 Maj 2006    Temat postu:

też się zgadzam. Bo tak to mnisi czy magowie na poczatku będa balastem towarzyskim, taki kapek czy woj nporadzi sobie bez nich a po co mu xp tracić Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elvis
Gość w Maleear



Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 7:34, 07 Maj 2006    Temat postu:

...hmm... Po zlikwidowaniu xp za drużynę trzeba będzie chodzić samemu, a wydaję mi się że większa zabawa jest wtedy jak chodzi się z innymi graczami...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amon
Gość w Maleear



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jak księżniczka z wrzeciona :)

PostWysłany: Pon 11:36, 08 Maj 2006    Temat postu:

Innymi słowy nietrafiony pomysł Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witia1
Pogromca Drako



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z drugiej strony monitora :D

PostWysłany: Pon 12:05, 08 Maj 2006    Temat postu:

Xp początkowo było za wysokie może faktycznie ale teraz jeśli ktoś nie ma postaci pasującej do słabych itemików ( mnich np ) to ma poważne kłopoty z xp a system xp skazuje go na chodzenie samemu w grupie nie dość że raźniej to chyba przyjemniej Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 8:38, 14 Maj 2006    Temat postu:

Kolejna zmiana xp. Zostały zniesione kary 10% xp za członka drużyny. Wprowaadzono ogranicznie zależne od ilości osób w teamie
2 osoby - max 500 xp
3 osoby - max 400 xp
4 osoby - max 300 xp
5 lub wiecej osób - max 200 xp

Jeżeli uważacie że to zły pomysł i co ważniejsze, macie własną koncepcję systemu xp podzielcie się nią. Wciąż szukamy najlepszego rozwiązania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky
Gość w Maleear



Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:29, 21 Wrz 2007    Temat postu:

Ving napisał:
Ze względu na duża ilość xp podczas chodzenia w teamie oraz problem w grze samemu zostały wprowadzone zmiany.
- Nie ma bonusów za ilość członków w teamie
- XP jest obliczane nie przy pomocy średniego poziomu teamu lecz poziomu najsilniejszego (o najwiekszym lvlu) gracza
- Za kazdego członka drużyny odejmowane jest 10% XP
Narazie docieramy system xp, jeżeli i ten sposób będzie zły wprowadzimy kolejne zmiany.

Jeżeli ktoś ma pomysł na dobry system xp niech podzieli się nim.

Co to znaczy, że XP jest obliczane przy pomocy poziomu najsinieszego? am nadzieję, że to tylko głupia literówka i nie jest tak, że im większy level ma się tym więcej drużyna otrzymuje punktów.
Jeśli o mnie chodzi, to nie powinno być różnicy czy ktoś gra w drużynie czy solo.
Dla mnie najlepszym systemem jaki kiedykolwiek powstał był XP obszarowy. Oznacza to tyle, że XP dostaje się za przebywanie w obszarze, gdzie padł dany stworek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 19:04, 21 Wrz 2007    Temat postu:

Ving napisał:
Kolejna zmiana xp. Zostały zniesione kary 10% xp za członka drużyny. Wprowaadzono ogranicznie zależne od ilości osób w teamie
2 osoby - max 500 xp
3 osoby - max 400 xp
4 osoby - max 300 xp
5 lub wiecej osób - max 200 xp


To jest aktualny system XP jaki działa na serwerze LotD. Co zaś się tyczy cytowanej przez Ciebie wypowiedzi Vinga, to może i czytać umiesz, ale bez zrozumienia. XP w tamtym systemie jak i w tym jest obliczane wg poziomu najsilniejszego gracza, co oznacza, że dostaje się mało punktów, bo jak wszyscy gracze wiedzą, czym poziom jest wyższy tym mniej się za danego potwora dostaje punktów doświadczenia. Więc:
Nie - to nie jest głupia literówka, owszem, im większy najstarszej postaci w drużynie, tym mniej xp otrzymuje każdy członek teamu.

Co zaś się tyczy Twojej uwagi o systemie obszarowym, to nasz jest o tyle lepszy, że żaden gracz nie będzie dostawał xp stojąc sobie bezpiecznie w rogu - musi widzieć ginące potwory, a co za tym idzie i być przez nie widzianym i przemieszczać się za graczami, którzy je faktycznie zabijają. Jeśli za nimi nie będzie chodził, XP nie będzie - nie ma więc punktów doświadczenia dla tych, co zostawiają postać na obszarze pełnym ekspowników i idą spać.

Obecny system XP nikomu nie przeszkadzał od ponad pół roku, nie ma potrzeby go zmieniać. Krytyka jest dobra, tak długo, jak jest konstruktywna.

Pozdrawiam, Justa.

Edit by Ving:
Nic dodać, nic ująć ^^ I o ile pisania mam mniej ^^


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky
Gość w Maleear



Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:08, 22 Wrz 2007    Temat postu:

Czyli
2 osoby 1000pd
3 osoby 1200pd
4 osoby 1200pd
5 osob 1000pd
Gracz x: "dlaczego mnie nie chcecie przyłączyć do drużyny?"
Gracz y: "Już nas jest 4!!"

To tyle odnoścnie krytyki.

Powstrzymam się od osobistego komentarza na twój temat, mimo iż byłby on wielce stosowny i napiszę tylko treść merytoryczną.

XP obszarowy jest lepszy, bo nawet, gdy ktoś się przygląda akcji biernie i dzięki temu expuje mozna go ukarać naprowadzając na niego stworki. Poza tym samo obserwowanie walki powinno równać się zdobywaniu nowych umiejętności.
Była kiedyś taka dyskusja w WoWie na temat XP. Część graczy uważała, że XP należy się tylko za zabójstwa a część, że np. taki healer za zabijanie nie ma szans otrzymać XP. Do czego zmierzam... XP nie powinien być tylko za zabijanie, ale także za udział w walce, choćby i bierny.

Podobnie jest z odległością a zdobywaniem XP. Postać nie widząca przeciwnika nie powinna brać udziału w rozliczeniu XP. Stosuje się tutaj odległość max. 35m od miejsca walki (żaden łucznik ani mag nie strzeli dalej, jeśli zaś jest inaczej proszę mnie poprawić, bo wydaje mi się, że to ograniczenie wynosi tylko 30m).

Co do XP przyznawanego w zależności od SW ma to dwa zasadnicze plusy:
* XP jest sprawiedliwie dzielony bez względu na level czy też ilosc graczy. Jeśli się należy 1000 ZP i jest gracz na 1 i 9 levelu, to ten pierwszy dostaje 100xp a drugi 900xp. Nie ma, że po równo. Każdy według możliwości. Jeśli jednak jakimś cudem gracz na 1 levelu zabije stwora o wartości teoretycznej 1000xp wówczas otrzyma 1000xp. Proste i logiczne.
* Dużo jest prościej wyliczyć taki XP niż bawić się w jakieś tabelki. Mam to wszystko już przemyślane i muszę jeszcze tylko zrobić jakiś balans związany z chowańcami, przywołańcami i zauroczonymi zwierzętami.
Jak skończę ten system wstawię go do NWN WIKIA i dam na pewno info na tym lub na tamtym forum Wink
Pozdrowienia

AHA! I na koniec najciekawsze! Co odkryłem. Otóż bardzo duże prawdopodobieństwo jest, gdy ilość PD wynosić będzie 50/SW1. Dlaczego? Otóż:
1. Gracz awansując na kolejne levele zwiększa swoje SW o około 0.67/poziom
2. SW1 == ~75PD
3. Ilość PD potrzebna aby awansować na kolejny poziom:

lvl * PD potrzebne do awansu * PD za stwora o SW rownym graczowi * ilosc zabitych stworow
potrzebnych do
przejscia na nastepny level *
1 1000 50 20
2 2000 100 20
3 3000 150 20
4 4000 200 20
5 5000 250 20
6 6000 300 20
7 7000 350 20
8 8000 400 20
9 9000 450 20

Przy takiej skali PD awans na kolejne poziomy zawsze wymaga zabicia 20 potworów o SW == SW BG !!

Yyy... Pytania??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob 7:05, 22 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
Czyli
2 osoby 1000pd
3 osoby 1200pd
4 osoby 1200pd
5 osob 1000pd
Gracz x: "dlaczego mnie nie chcecie przyłączyć do drużyny?"
Gracz y: "Już nas jest 4!!"

To tyle odnoścnie krytyki.


Zgadza się. Punkt za spostrzegawczość. Tylko że jak powiedziałam wcześniej, nikomu to jakoś nie przeszkadzało - jesteś pierwszą osoba, która zwróciła na ten w sumie ważny szczegół uwagę.

Cytat:
XP obszarowy jest lepszy, bo nawet, gdy ktoś się przygląda akcji biernie i dzięki temu expuje mozna go ukarać naprowadzając na niego stworki. Poza tym samo obserwowanie walki powinno równać się zdobywaniu nowych umiejętności.
Była kiedyś taka dyskusja w WoWie na temat XP. Część graczy uważała, że XP należy się tylko za zabójstwa a część, że np. taki healer za zabijanie nie ma szans otrzymać XP. Do czego zmierzam... XP nie powinien być tylko za zabijanie, ale także za udział w walce, choćby i bierny.
Podobnie jest z odległością a zdobywaniem XP. Postać nie widząca przeciwnika nie powinna brać udziału w rozliczeniu XP. Stosuje się tutaj odległość max. 35m od miejsca walki (żaden łucznik ani mag nie strzeli dalej, jeśli zaś jest inaczej proszę mnie poprawić, bo wydaje mi się, że to ograniczenie wynosi tylko 30m).


Takoż jest i u nas. Wystarczy być w teamie i obserwować walkę. Skrypt sprawdza nie obszar i odległość, a po prostu to czy gracz WIDZI potwora. Co sprowadza się do tego, że odległość, w jakiej może się gracz znaleźć od zabijanego nie jest zbyt wielka. Sama gram healerem.
Twoja uwaga, choć trafna, nie wnosi nic nowego - nasz system tak już działa.

Cytat:
Co do XP przyznawanego w zależności od SW ma to dwa zasadnicze plusy:
* XP jest sprawiedliwie dzielony bez względu na level czy też ilosc graczy. Jeśli się należy 1000 ZP i jest gracz na 1 i 9 levelu, to ten pierwszy dostaje 100xp a drugi 900xp. Nie ma, że po równo. Każdy według możliwości. Jeśli jednak jakimś cudem gracz na 1 levelu zabije stwora o wartości teoretycznej 1000xp wówczas otrzyma 1000xp. Proste i logiczne.
* Dużo jest prościej wyliczyć taki XP niż bawić się w jakieś tabelki. Mam to wszystko już przemyślane i muszę jeszcze tylko zrobić jakiś balans związany z chowańcami, przywołańcami i zauroczonymi zwierzętami.


Spooky, system, który stworzyli ludzie robiący DnD waśnie tak miał działać, ale im potwornie nie wyszedł.
Ale tu masz sporo racji - u nas gracze w teamie dostają taką ilość doświadczenia, jaką dostałby gracz o najniższym poziomie w drużynie. Wg Ciebie każdy powinien dostać tyle, na ile zasługuje. Myślę, że trafiłeś z tym w dziesiątkę, zobaczymy, czy nie da się tego tak zrobić.
(EDIT: Wszystko się daWink)

Cytat:

AHA! I na koniec najciekawsze! Co odkryłem. Otóż bardzo duże prawdopodobieństwo jest, gdy ilość PD wynosić będzie 50/SW1. Dlaczego? Otóż:
1. Gracz awansując na kolejne levele zwiększa swoje SW o około 0.67/poziom
2. SW1 == ~75PD
3. Ilość PD potrzebna aby awansować na kolejny poziom:

lvl * PD potrzebne do awansu * PD za stwora o SW rownym graczowi * ilosc zabitych stworow
potrzebnych do
przejscia na nastepny level *
1 1000 50 20
2 2000 100 20
3 3000 150 20
4 4000 200 20
5 5000 250 20
6 6000 300 20
7 7000 350 20
8 8000 400 20
9 9000 450 20

Przy takiej skali PD awans na kolejne poziomy zawsze wymaga zabicia 20 potworów o SW == SW BG !!


Pierwsza sprawa - system byłby ok gdyby nie wymagał, żeby moby o SW 40 były za 2000 xp.
Spooky, ja wiem, że jesteś z tego systemu dumny, ale to rozwaliłoby serwer. Już widzę gracze, który wchodzi 40lev postacią, osłabia potworki z SW 40 do Skraju Śmierci, a potem wchodzi postacią na 20tym levelu i teraz uwaga - zabija 10 mobów i ma poziom. Zabija kolejne 11 i ma kolejny. Spooky, za szybki awans chcesz zafundować graczom. Wyekspią postacie w godzinę na 40 level, góra w dwie. To jest serwer HnS, połowa frajdy to ekspienie. chcesz je skrócić to absurdalnego minimum. A dodam jeszcze, że większość potworów dla postaci z 40 poziomu ma SW powyżej 40 - to jakieś 56 albo 63. Nie mówiąc już o superbossach z SW 1265... dobrzy gracze pokonują takich na 30tym poziomie - zabicie bossa w takim systemie równałoby się awansowi o kilka poziomów.

Nie Spooky, ten system, choć dobry, to nie coś, czego potrzebujemy na naszym serwerze. Nie twierdzę, że to zły pomysł. Na pewno znalazłby się serwer, który takiego właśnie systemu potrzebuje, po prostu nie nasz.

A za tę uwagę:
Cytat:
XP jest sprawiedliwie dzielony bez względu na level czy też ilość graczy. Jeśli się należy 1000 ZP i jest gracz na 1 i 9 levelu, to ten pierwszy dostaje 100xp a drugi 900xp. Nie ma, że po równo. Każdy według możliwości. Jeśli jednak jakimś cudem gracz na 1 levelu zabije stwora o wartości teoretycznej 1000xp wówczas otrzyma 1000xp. Proste i logiczne.


...bardzo dziękuję w imieniu Ekipy MG, bo to rzecz warta przemyślenia. Choć ograniczenie związane z ilością graczy w drużynie musi zostać.

Pozdrawiam

Justa

p.s. Jestem ciekawa, jakiż to komentarz cisnął Ci się na usta ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elerian
Obywatel Acheron



Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LotD

PostWysłany: Sob 7:38, 22 Wrz 2007    Temat postu:

Heh, system stosowany w NWN-ie jest stosowany również w wielu innych grach, jak choćby DnD Rolling Eyes Ciekawe czemu gracze we wszystkie forgotteny nie wyczaili, że jest to zły system xp?
System xp w DnD byłby dobry, gdyby nie teamy 2 ludzi. Dwójka ludzi to za mało by ubić porządnego krita, a zarazem traci się przeraźliwe dużo expa (połowę z tego, jakby się expiło osobno). Kiedy jest różnica expienia w piątkę albo w szóstkę, to wielkiej różnicy to nie sprawia, bo ten dodatkowy człek sprawia, że exp opada tylko o 12%, a kolejne ramię dzierżące miecz tylko ułatwia sprawę. W takim wypadku albo expi się samemu, albo w dużej drużynie.
U nas z kolei jest odwrotnie - Albo expimy w wielodziesiętne drużyny, aby exp był nadal ale marny (1/10*1000 < 200xp), albo biegać we trójkę. W końcu lepiej zdobywać 400xp niż 333xp. Co z tego, że system xp będący w DnD jest dobry...
Ale pomysł Spooky'ego jest na swój sposób genialny. Niby nic odkrywczego, ale... nasz system by zrewolucjonizowało do walki ;P

BTW, Justyna, skoro postacie na 30 lvlu są na tyle dobre, że ubijają super bossy, to chyba należy im się dobra nagroda, nie? ;P
I można przecie ustawić, że dla konkretnego lvla jest pewne ograniczenie w xp-ie. Dla n-tego lvlu niech maksymalny exp będzie n*500. Postać wylvluje na bossie (być może), ale już następnego lvla nie osiągnie.
BTW, czemu jest ograniczenie xp dla jednego gracza? Przez to coś expienie na królowej umbrów traci sens* Sad

*- emooooo ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 10:20, 22 Wrz 2007    Temat postu:

spooky napisał:
Czyli
2 osoby 1000pd
3 osoby 1200pd
4 osoby 1200pd
5 osob 1000pd
Gracz x: "dlaczego mnie nie chcecie przyłączyć do drużyny?"
Gracz y: "Już nas jest 4!!"

To tyle odnoścnie krytyki.


Ohh, na samym początku było tak jak piszesz, brak ograniczeń. Zbierało się 6 graczy, 3 było dobrych którzy wiedzieli jak xpić na tym serwerze i zgarniali na 1 lvlu 50 xpa za wilka, na 2 lvlu szli na zuki rogate gdzie dostawali po około 300-400, i tak do 4 lvlu, potem worgi gdzie znowu leciało po 400. Xpienie postaci do 20 poziomu, w 6 osób to była kwestia paru godzin. Wlasnie dlatego xp zostało przyciete.
A tak poza tym, to jesli chodzi Ci o nasz serwer to jest
1 osoba - 600 xp
2 osoby - 500 xp
3 osoby - 400 xp
4 osoby- 300 xp
5 osób - 200 xp
To jest maksymalne xp jakie może otrzymac gracz w zależnosci od wielkosci druzyny -.-


Cytat:
Powstrzymam się od osobistego komentarza na twój temat, mimo iż byłby on wielce stosowny i napiszę tylko treść merytoryczną.


Ale skomentowac to że komentował na jej temat nie bedziesz to musiałeś?? :>

Cytat:
XP obszarowy jest lepszy, bo nawet, gdy ktoś się przygląda akcji biernie i dzięki temu expuje mozna go ukarać naprowadzając na niego stworki. Poza tym samo obserwowanie walki powinno równać się zdobywaniu nowych umiejętności.


Nom, wlasnie, obserwowanie walki u nas równa sie zdobywaniu nowych umiejetnosci, WIDZISZ gracza zabijajacego stwora, dostajesz xp. Przy xp obszarowym pakuje sie w rog obszaru i czekam az mi nabija poziom, stoje i dłubie w nosie patrzac w ziemie i to niby ma dawac xp?? Bez sensu. W dodatku chyba kiepsko znasz realie albo dziwny z Ciebie człowiek. Po co mieliby gracze napuszczac stworki na inne osoby? W Twoim systemie xp to nie ma sensu, bo nie ma roznicy czy na obszarze są 2 osoby czy 10. Wiekszosc ludzi nie jest aż takimi egoistami żeby napuszczac na graczy stworki.

Cytat:
Była kiedyś taka dyskusja w WoWie na temat XP. Część graczy uważała, że XP należy się tylko za zabójstwa a część, że np. taki healer za zabijanie nie ma szans otrzymać XP. Do czego zmierzam... XP nie powinien być tylko za zabijanie, ale także za udział w walce, choćby i bierny.


No i u nas tak wlasnie jest, to raz. Inna sprawa że NWN to nie WoW, tutaj każda klasa ma swoje atuty i jak umiesz grać to sobie każdą poradzisz (a kapłanem to w ogołe bez wysiłku).

Cytat:
Podobnie jest z odległością a zdobywaniem XP. Postać nie widząca przeciwnika nie powinna brać udziału w rozliczeniu XP. Stosuje się tutaj odległość max. 35m od miejsca walki (żaden łucznik ani mag nie strzeli dalej, jeśli zaś jest inaczej proszę mnie poprawić, bo wydaje mi się, że to ograniczenie wynosi tylko 30m).


No i tak jest, postać nie widzaca gracza zabijajacego, a co za tym idzie najprawdopodobniej też zabijanego stwora nie dostaje xpa. I odleglsc jest bez znaczenia.

Cytat:
Co do XP przyznawanego w zależności od SW ma to dwa zasadnicze plusy:
* XP jest sprawiedliwie dzielony bez względu na level czy też ilosc graczy. Jeśli się należy 1000 ZP i jest gracz na 1 i 9 levelu, to ten pierwszy dostaje 100xp a drugi 900xp. Nie ma, że po równo. Każdy według możliwości. Jeśli jednak jakimś cudem gracz na 1 levelu zabije stwora o wartości teoretycznej 1000xp wówczas otrzyma 1000xp. Proste i logiczne.
* Dużo jest prościej wyliczyć taki XP niż bawić się w jakieś tabelki. Mam to wszystko już przemyślane i muszę jeszcze tylko zrobić jakiś balans związany z chowańcami, przywołańcami i zauroczonymi zwierzętami.
Jak skończę ten system wstawię go do NWN WIKIA i dam na pewno info na tym lub na tamtym forum Wink
Pozdrowienia


AHA! I na koniec najciekawsze! Co odkryłem. Otóż bardzo duże prawdopodobieństwo jest, gdy ilość PD wynosić będzie 50/SW1. Dlaczego? Otóż:
1. Gracz awansując na kolejne levele zwiększa swoje SW o około 0.67/poziom
2. SW1 == ~75PD
3. Ilość PD potrzebna aby awansować na kolejny poziom:

lvl * PD potrzebne do awansu * PD za stwora o SW rownym graczowi * ilosc zabitych stworow
potrzebnych do
przejscia na nastepny level *
1 1000 50 20
2 2000 100 20
3 3000 150 20
4 4000 200 20
5 5000 250 20
6 6000 300 20
7 7000 350 20
8 8000 400 20
9 9000 450 20

Przy takiej skali PD awans na kolejne poziomy zawsze wymaga zabicia 20 potworów o SW == SW BG !!

Yyy... Pytania??


Tak, jedno... o czym Ty mówisz?? To ten Twój system xp? Że aby osiagnac nastepny poziom u Ciebie, zawsze wystarczy zabic 20 mobów??

Edit:
Dobra, przeszła mi pierwsza irytacja. No to teraz jak chłop krowie na miedzy wytłumacze. Czytaj powoli i uważnie, najlepiej na głos.
Aby otrzymać pkty doświadczenia należy WIDZIEĆ gracza który zabije stwora za którego mamy otrzymac doswiadczenie. W ten sposób się uczymy.
- Doswiadczenie jest przyznawane wszystkim graczom którzy widzą zabijającego, są z nim w drużynie i różnica poziomu ich a zabijającego jest niewiększa niż 4.
- Ilość pktów doświadczenia jest określana przy pomocy xptable.2da, w kórym uwzględnia się poziom gracza i skale wyzwania umierającego potwora.
- Uwzględniamy poziom gracza który ma lvl najwyższy z tych którzy moga otrzymać doswiadczenie (jesli zabija 5 lvl a obok stoi poziom 3, 6 i 12, wszysca sa w tej samej druzynie i widza 5-cio levelowca, to przyznawane jest xp wg poziomu 6, bo roznica miedzy 5 a 12 jest wieksza niz 4).
- Ze wzgledu na zbyt szybkie xpienie wprowadzilismy ograniczenie. Wg. tabeli nie da sie otrzymac wiecej doswiadczenia niż 600. Jeśli masz w drużynie 1 osobe i ona widzi zabijajacego to najwieksza ilosc doswiadczenia jaka możesz otrzymac to 500, dla 3 osob to 400, dla 4 to 300, dla 5 i wiecej to 200 xp na gracza maksymalnie.

No... to nasz system xp chyba wytłumaczyłem dogłębnie...

Co do Twojego, to chcialbym wiedziec w jakis sposób określasz SW gracza, te 0.67 na lvl? Skad Ty w ogole wziales taka liczbe? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Timo
Obywatel Acheron



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:02, 22 Wrz 2007    Temat postu:

Justyna napisał:

A za tę uwagę:
Cytat:
XP jest sprawiedliwie dzielony bez względu na level czy też ilość graczy. Jeśli się należy 1000 ZP i jest gracz na 1 i 9 levelu, to ten pierwszy dostaje 100xp a drugi 900xp. Nie ma, że po równo. Każdy według możliwości. Jeśli jednak jakimś cudem gracz na 1 levelu zabije stwora o wartości teoretycznej 1000xp wówczas otrzyma 1000xp. Proste i logiczne.


...bardzo dziękuję w imieniu Ekipy MG, bo to rzecz warta przemyślenia. Choć ograniczenie związane z ilością graczy w drużynie musi zostać.


Ja nie sadze ze to jest dobry sposob ...jaki lvl taki exp. Dobry przyklad idziesz magiem na 20 lvl i robisz sobie zniwa....a kolo niego przemyka zlodziej z 23 lvl i on ma dostac wiekszy exp? To sie tez tyczy kapcia i innych. Poza tym ktos moze robic super buildy i na 23 lvl robic wieksze zamieszanie niz inna na 21...
Wrowadzenie Spooki twojego systemu exp spowoduje tylko wiksze podzialy w druzynach. Teraz mino tego ze sa rozne lvl to druzyna jest calocia i exp dzieli sie po rowno....jeden organizm, jedna mysl, jedno dzialanie....wspolna zbawa:D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Moduł Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin