Autor |
Wiadomość |
Sinthael |
Wysłany: Pią 20:39, 04 Kwi 2008 Temat postu: |
|
1.
Kod: |
void main()
{
object oPC = GetPCSpeaker();
if(GetIsPC(oPC))
{
AssignCommand(oPC,ActionDoCommand(GiveXPToCreature(oPC,ilość xp)));
}
}
|
Wstawiasz w "Podjęte Działania" w linijce rozmowy.
2.
Kod: |
void main()
{
object oPC = GetPCSpeaker();
AdjustAlignment(oPC,ALIGNMENT_GOOD,liczba o ile ma sie zblizyc do danego charakteru);
}
|
zamiast GOOD możesz też wstawić LAWFUL, EVIL itd. |
|
 |
Johnny |
Wysłany: Pią 6:10, 04 Kwi 2008 Temat postu: |
|
heh grałem w colobot'a całkiem ciekawe wprowadzenie podstaw programowania
Sporo frajdy mi dawało zaprogramowanie robota tak, że nic nie musiałem robić oprócz podziwiania jego pracy  |
|
 |
Edek Mily |
Wysłany: Czw 23:29, 03 Kwi 2008 Temat postu: |
|
ano i nawet ma rekomendacje ministerstwa edukacji ^^ czyli można legalnie grac w to na lekcjach informatyki na których bedzie programowanie
Pod warunkiem ze nauczyciele sie zgodzą na taką forme edukacji  |
|
 |
Justyna |
Wysłany: Czw 22:07, 03 Kwi 2008 Temat postu: |
|
O. Ciekawa sprawa ten Colobot, do szkoły by mi się przydało. |
|
 |
Edek Mily |
Wysłany: Czw 21:50, 03 Kwi 2008 Temat postu: |
|
wszystko zalezy od tego jak na to patrzec i jak kto lubi zeby sie czegos uczyc ale mozna przeciez połączy kilka metod to czasem pozwala osiągnąc leprze rezultaty...
Pod warunkiem ze sa na ten sam temat
a tu link do opisu Colobota
http://pl.wikipedia.org/wiki/Colobot
a to do Ceebota
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ceebot |
|
 |
Ving |
Wysłany: Czw 20:02, 03 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Edek Mily napisał: | A ja napisze że są takie gry jak "Colobot" i jak nieprzekręce nazwy to "Ceebot"
tam też można sie pobawic prostym pisaniem skryptów i do tego są tam samouczki w jezyku polskim. Jak dobrze pamiętam to tam mozna programowac robociki to wykonywania prostych czynnosic, a skrypty piszemy w jezyku C+ lub jawa nnie pamiętam już za dobrze
To są moje propozycje ale Ving i tak już podał najleprze  |
Wcale nie, Twoja propozycja jest lepsza.
Kiedy ja zaczynałem znałem podstawy programowania. Kolega tutaj chyba nie ma zielonego pojęcia o programowaniu. Ponadto znałem tez dobrze angielski. Z obydwoma rzeczami można spokojnie nauczyć się NWScriptu, bez tego ciężko. Lepiej pobawić sie programami o których napisałeś Jak bedę miał chwilę to sam rzucę okiem bo ciekaw jestem co to takiego  |
|
 |
Edek Mily |
Wysłany: Czw 19:33, 03 Kwi 2008 Temat postu: |
|
A ja napisze że są takie gry jak "Colobot" i jak nieprzekręce nazwy to "Ceebot"
tam też można sie pobawic prostym pisaniem skryptów i do tego są tam samouczki w jezyku polskim. Jak dobrze pamiętam to tam mozna programowac robociki to wykonywania prostych czynnosic, a skrypty piszemy w jezyku C+ lub jawa nnie pamiętam już za dobrze
To są moje propozycje ale Ving i tak już podał najleprze  |
|
 |
Ving |
Wysłany: Czw 18:59, 03 Kwi 2008 Temat postu: Re: Skrypty |
|
Aragorn napisał: | Przede wszytkim chciałem się dowiedzieć jak kilka skryptów zmontować, ale może i dalej się to przyda innym graczom, którzy tworzą własny moduł. Dobra pierwsze pytanie:
1.Jak zmontować skrypt, który będzie mi dodawał xp w rozmowie z NPCem?
2.Jak zmienić charakter w rozmowie z NPCem
3.I wreszcie subrasy(podrasy jakby ktoś nie wiedział), jak to wszytko zmontować, czyli jakieś staty, atuty, umiejki, wygląd.
4.Blok NTK.
Jeśli ktoś wie jak te skrypty zmontować to bardzo prosze o odpisanie. |
1. http://nwvault.ign.com/?dir=resources/scripting
2. http://nwvault.ign.com/?dir=resources/scripting
3. Masz 2 wyjścia.
3a. Ściągasz gotowe z nwvault.ign.com i stosujesz się do instrukcji instalacji dołączonej do paczki.
3b. Piszesz własny system, daruj sobie to dopóki punktów 1.,2. i 4. nie będziesz umiał wyrecytować wymyślając prosto z głowy obudzony w środku nocy.
4. http://nwvault.ign.com/?dir=resources/scripting i troche poczytać o 2da.
Ja Ci tych skryptów nie napisze, jak ktoś ma ochote to proszę bardzo. Robię to samo co kilka lat temu zrobił mój znajomy, administrator i twórca serwera na którym zacząłem grać. Dał mi link który ja Tobie podałem i napisał żebym się nauczył, więc się nauczyłem.
Gotowe skrypty nie pozwolą Ci stworzyć dobrego modułu. Tak samo jak nieznajomość zasad gry, brak doświadczenia, brak znajomości angielskiego itp. |
|
 |
Aragorn |
Wysłany: Czw 17:45, 03 Kwi 2008 Temat postu: Skrypty |
|
Przede wszytkim chciałem się dowiedzieć jak kilka skryptów zmontować, ale może i dalej się to przyda innym graczom, którzy tworzą własny moduł. Dobra pierwsze pytanie:
1.Jak zmontować skrypt, który będzie mi dodawał xp w rozmowie z NPCem?
2.Jak zmienić charakter w rozmowie z NPCem
3.I wreszcie subrasy(podrasy jakby ktoś nie wiedział), jak to wszytko zmontować, czyli jakieś staty, atuty, umiejki, wygląd.
4.Blok NTK.
Jeśli ktoś wie jak te skrypty zmontować to bardzo prosze o odpisanie. |
|
 |