|
NWN World in the Shadow Forum serwera World in the Shadow
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 23:20, 14 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ja dla mnie ten dysbalans to wynika wprost z założeń Didów. Mag ma możliwości zdmuchnięcia małego miasta, ale tylko po latach badań, nauki itd. Tak to MA wygladać w założeniach gry, a że zasady są takie, że magowi udaje się w kilka dni osiągnąć poziom zdmuchiwacza miast, to już inna historia.
Nauka magii, jesli ma istnieć balans w grze, powinna byc zwyczajnie trudna i czasochłonna. Taak, i nie marudźcie - to dlatego w normalnym swiecie fantasy nie co drugi człowiek jest magiem - to leta poświęceń, wyrzeczeń, a sukces jest niepweny. Większość woli bić się, pić i się łajdaczyć po spelunach i jakoś ich nie cięgnie do ksiąg. Bo znajomość magii powinna sie brać z ksiąg i studiów.
Czy któryś z magów w grze spędza godziny na badaniu nowego zaklęcia? Niee, bo to byłoby nudne. No to macie źródło waszego dysonansu.
A co do Kapłanów - ich moce są łaską zesłaną im przez bóstwo za zasługi i spełnianie jego woli. czy któryć kapłan na grze przestrzega jakichś przykazań? Albo w ogóle ma jakieś bóstwo wpisane oprócz losowego?
Mówiliście, żeby uprzykrzać życie kapłanom. Jasne, niech będą tam punkty wiary, ale nie jako limit zaklęć - co to za problem, teleport do świątyni, 10 minut modlenia się i znów hulaj dusza.
Może przeginam (ba, na pewno przeginam) ale najrozsądniejsze byłoby, gdyby poziom mocy kapłana spadał wraz z tym, jak słabo przestrzega zasad wiary.
źli kapłani powinni szerzyć chaos i zniszczenie, siac zamęt w umysłach innych i powodować zamieszanie. Dobrzy natomiast powinni dbać o zdrowie i szczęście innych, o to by tamci czuli się szczęsliwi. Neutrali powinni dbać o równowagę.
Dobrzy więc traciliby moce, gdy przez długi okrs nie pomagają innym. Nie wiem, czy da się zliczać średnią ilość wyleczonych HP, ale jesli tak, to od tego uzalezniłabym ich moce. Złym i neutralnym natomiast ograniczyłabym moce za to, jaki jest stan konfliktowości między graczami na serwerze. Zliczałabym średnią playerkillów z odtatnich kilku godzin. Jesli jest zerowa, to Ci od równowagi tryumfują, jesli jest ich sporo, ich moce maleją. Oprócz tego zarówno dobrzy jak i neutralni powinni medytowac często nad równowagą kosmosu - powinni się modlić. ale też nie w taki sposób, że za każdą modlitwę otrzymają pulę punktów na zaklęcia, bo to bzdura - raczej znów - zliczana jest średnia ilość modlitw z ostatniego okresu i jesli jest odpowiedni wysoka, to kapłani mogą swoich mocy używać. Inaczej ich bóstwa odbierają im częśc ich mocy i tyle.
Na odwórt, jesli panuje chaos i grace morduja się nawzajem, to prawdopodobnie źli kapłani przytknęli do tego rękę i ich moce działają wtedy normalnie. Jeśli zaś panuje spokój, złe bóstwa karzą swoje niewierne sługi za to, że tak sobie olewają służbę złu i obniżają moce złych kapłanów.
Moja wizja, moje zdanie, możecie mnie pojechac, bo sobie zdaję sprawę, że mocno przesdziłam I że taki pomysł jest słabo realny (choć wiem, że się da tak zrobić ;P ) To byliby prawdziwi kapłani, dobrzy dbający o pokój, neutralni dbający o pokój i źli niszczący pokój, próbujący przeknać innych do mordu i szaleństwa. I oczywiście jak widać, rozbieżność poglaów tych frakcji spowoduje oczywiście, że rzuca się sobie do gardeł. Ale czy nie tak zaczynają się wojny religijne?
Pozdrawiam
Justaa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gedan
Gość w Maleear
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:47, 14 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
EEEEEEEEEEEE jak dla mnie pomysl ZAJEBISTY
ale nie bylbym soba gdybym sie nie doczepil do czegos
otoz widze tu maly szkopul: jesli neutralni maja pilnowac zeby nikt nie robil PK a zli maja robic PK to jesli neutralny zabije zlego aby ten nie robil PK to sam wtedy zrobi PK i tak czy siak straci powera
pozatym to bylby totalny odpal i po wprowadzeniu czegos takiego proponowalbym kasacje postaci (bo kazdy juz prawie ma wysokolevelowych magow/kaplanow wiec nie musialby sie meczyc, sleczec nad ksiegami i modlami)
a na dodatek im wiecej sie dzieje na serverze: czyli jakies frakcje, wyznania, i w szczegolnosci wojny i mega PK (i wszystko to wzbogacone smaczkiem punktow wiary, przykazan, itd itp) to server zacznie sciagac nowych graczy (jak dla mnie to super tylko nie wiem czy lacze Vinga pociagnie gdyby nagle server wzrosl do 20 graczy srednio)
no i dalej idac gracze chcieliby swoich bogow czyli MG a tego stanowczo odradzam sam kiedys bylem przez rok DM na ilimarze i wiem jakimi przegieciami to sie konczy (na dexie nie ma i jest git)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 0:02, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Nie, no bogów swoich absolutnie nie powinni mieć. poza tym dokłdne zasady trzebaby było rozpisać bardzo pieczołowicie i dokladnie, zeby nikt nie czuł się pokrzywdzony. No i treba zadbać o to, żeby też nie uwalić za mocno któregos chrateru kapłanów, bo to nie rp , tylko hack and slash
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gedan
Gość w Maleear
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:03, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
a no i jeszcze trzeba cos wymyslic dla druidow bo tez maja uzdrowienie, krzywde, przeczucie i jeszcze zmieszani z mnichem moga sie zamienic w cos pakernego
a co do H&S to fajnie fajnie ae zauwaz taka prawidlowosc ze jak nabijesz 40 lvl to stwierdzasz ze nie ma nic do roboty i zmieniasz serv.
trzeba cos takiego wymyslec zeby sie nie nudzilo (czyli np spory miedzy graczami )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gedan dnia Pon 0:36, 15 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 0:12, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, mnie druidzi denerwują w Didach, a mnisi jeszcze mocniej - w ogóle nie czuję tego klimatu, i gdybym miała taką władzę, to dałabym im bana Ale nie mam. A na poważnie - nie do końca rozumiem, czym jest mnich w stosunku do kapłana. Druida mniej więcej zajarzyłam, ale mnicha ni w ząb A skoro mowa o innch klasach, to Paladyn ma te same ograniczenia co kapłan, bo jest po prostu bardziej walcząca wersją sługi bożego... Powinien tak samo zanosić dbać o przestrzeganie praw bożych, ot co. Trudno na systemie D&D zbudowac rozsądnie system wiary, szczerze mówiąc Ale jestem ciekawa, co powie Ving - jak się czymś takim zainteresuje, to można będzie zacząć nad tym serio mysleć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 21:19, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Hihihi, a tak w ogóle to proponowany przeze mnie system wiary jest baaardzo skomplikowany, a w zupełności tak naprawdę starczyłoby, żeby
a) Kapłni nie molgli na siebie rzucać buffów, chyba że te, co są 'tylko na siebie' albo obszarowe.
b) Wojownicy mieli bonusy za współpracę ze sobą - wiadomo, że jeden warrior nie podejdzie nawet do maga, ale przecież w całej literaturze złego maga załatwiała armia albo przynajmniej team. gracze mogący założyć armię, tj. otrzymujący dowódctwo nad swoją bandą rzezimieszków... To by wyrównało mocno szanse, jak mi sie wydaje... ale mogę się mylić oczywiście. Druga sprawa, że nie ma czegś takiego, jak sensowne AI drużyny w aurorze (np. w Republic Commando było dobre) i taka banda rzezimieszków mogłaby czasem działać jak obciążenie dla gracza, nie jak pomoc. Ale rzucam taki temat, bo wydaje mi się, że to sposób na wyrównanie fabularnie szans bez ingerencji w system magii, który gracze znają (i kochają )
Pozdrówka
Justaa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gedan
Gość w Maleear
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:29, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Nie sadzilem ze ten pomysl zabierania polowy zycia za rzucanie Zatrzymania Czasu przejdzie i jestem szczerze NIEZADOWOLONY
a czemu?
Z rpg-owego punktu widzenia to 17 poziomowy czarodziej jest tak samo potężny jak 40 bo moze dokladnie tyle samo razy rzucic ten czar na raz a to chyba oczywiste ze nie powinien
no ale zaraz powiecie ze to H&S...
No to TYM BARDZIEJ bo to nie fair ze ktos dostaje wiecej DMGa niz inni!
Gral ktos moze w star-warsy? Tam umiejetnosc przenoszenia rzeczy moca tez oparta jest na potedze Jedi i jest tak:
0,1 - 5 kg - koszt 1 hp
6 - 50 kg - koszt 2 hp
51 - 500 kg - koszt 4 hp
501 - 5000kg - koszt 8 hp
5001 - 50000kg - koszt 16 hp
itd
No i elegancko wychodzi ze jak ktos ma 3 level to wiadomo ze statku nie przeniesie jak ciota Luke na filmie nie mogl podniesc X-winga
No wiec jesli ktos jest pakerny powinien wiecej razy moc rzucic a jak ktos jest cienias to moze w ogle bo wymaga to takiego wysilku ze moze mu czacha peknac
Proponuje raczej wprowadzic ze czar zadaje 150 obrazen i juz, bedzie sprawiedliwie
...i szkoda ze nie mam tu nic do gadania a tych wypocin to nikt chyba poza Justa juz nie czyta...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 21:37, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Coś jest w tym co pisze Witia Pamiętajce moi mili, że ideą systemu Didów i pedosiek jest nieustanny rozwój postaci. Jeśli jakieś czynniki pozostaną nierozwijalne, zaprzeczy to tej idei. Dlatego zgadzam się z Witią, mimo, że mam caiem inne powody.
Myślę, że mag któy teoretycznie może rzucić to zaklęcie nie powinien móc go rzucić o ile nie ma lots kondychy albo nie jest jakimś kosmicznym wieloklasowcem z lots HP. Tak, żeby wyszło, że na 40tym lev można rzucić je 3 razy, a na 17tym nie zawsze raz. 150HP to prawdopodobnie dobra liczba. Zmieni się niewiele, upartym sukinsynom pozwoli rozwinąć postać tak, żeby tego spell'a mogli używać, a cała reszta będzie zmuszona go pominąć Ja bym go pominęła chętnie całkiem, ale po co psuś ludziom zabawę. Zabawa wzrasta wraz ze wzrostem mozliwości gracza, nie na odwrót
Pozdrówka
Justaa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 21:39, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
P.S. Zdiwiłbyś się, ilu to czyta ;P Mnie po tym forum ludzie na serwie rozpoznają "A, to Ty napisałaś ten post o systemie wiary"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gedan
Gość w Maleear
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:54, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
nie jestem Witia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gedan dnia Pon 23:00, 15 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
witia1
Pogromca Drako
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z drugiej strony monitora :D
|
Wysłany: Pon 21:59, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Proszę państwa oto miś, troszke to komplikujecie, w dużej mierze zmiany ocenił bym na plus proponowane ( choćby wiary ) ale na serwerze rpg. Ten serwer stawia na bezstresowe wybijanie mobków od jednej bandy do drugiej, więc myśle że nie ma co nadmiernie komplikować sobie życia.
Co do wszelkich obostrzeń dla magów, przy których powołujecie się na czas kształcenia maga to musze was rozczarować, czarodziej owszem uczy się swej sztuki kilkanaście do kilkudziesięciu lat, tyle że na serwerze mamy czarowników nie czarodzieji. Czarownik ma dostęp do mocy wrodzony i nie musi tyle czasu poświęcać, przychodzi mu to wręcz z łatwością i bardzo szybko.
Co do mocy czarów, tu niestety nie do końca masz rację że czar 17 lvl maga jest tak samo silny jak 40, zawsze zostaje st na odparcie zależne od cechy magicznej ( inteligencji/charyzmy) i talentów.
Jeśli chcecie się powoływac na stronę rpg to nie uważam tego za najlepszy argument chyba że Ving skusi się kiedyś na nieco klimatu i rozbudowanie fabularnej strony serwera, tyle że wtedy wypadało by zaprząc do pracy kilku mg oraz osób mających choć troszkę doświadczenia przy kreacji świata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gedan
Gość w Maleear
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:05, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
CZLOWIEKU CHODZI O ZATRZYMANIE CZASU NA KTORE NIESTETY NIE MA DC !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i wychodzi ze jest tak samo pakerny.............. <kupa>
a poztaym jesli nie bedzie zmian to kazdy kto stuknie 40 level zmieni ten server bo stwierdzi ze jest nudny!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 22:11, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Nie, no jak stuknie 40ty, to potem zrobi postać nr dwa. Besides ja na przykład nie zmienię serwera, bo nie ma innych polskich fajnych serweró i tyle. A jak ponoć są, to na nie nie moge wejść, bo nie mam wszystkich wymaganych .haków a nie mam jakoś ochoty ich ściagać. Takich jak ja jest więcej Lands of the Damned to jest jedyny mod tak ładnie i sensownie wykonany, który nie wymaga ode mnie ściągani całej fury bzdetów z netu.
A co do moich propozycji - jasne, są rp, ale to dlatego, że nonsensem jest w h&s tworzyć zmiany w czarach. Ludzie chcę grać w Didy tutaj, nie w jakąś przeróbkę. Mówię wam - oryginalność zasad jest ważne, pamiętajcie moje słowa.
Dlatego takie a nie inne propozycje...
Hihihi, sorki Gedan, ślepa jestem... A forum jest czytane, tylko że często propozycje są trudne w realizacji i niekoniecnie wiadomo, czy warto je wprowadzać, a jak ktoś sam nie wie, co ma z nimi zrobić, to tm bardziej nie może odpowiedzieć na Twoje wątpliwości.
Co to Zatrzymania Czasu - nie jest tak upierdliwe żebym musiał na nie psioczyć. Jasne - troszkę jest i masowe go rzucanie powoduje zamęt na serwie, ale użycie go zdarza się naprawde rzadko. A to przywilej magów, że mają to zaklęcia. Ich dewiza w Didach, jak maiczn pocisk, kwasowa strzała Melfa (Mestila) czy miażdżąca pięść Bigy'ego. To są czary przynależne do tego systemu i ich modyfikacja czy usunięcie psuje mi humor ;P Bo to prawie tak, jak Spiderman bez pajęczego zmysłu. niby wyglada tak samo i tak samo smiga po miescie, a jednak już jest jakis nie ten (tak szczerze, Spiderman bez pajęczego zmysłu to martwy Spirderman ).
Aha, a jak czarownik tak sobie korzysta z talnetu, to niech sie przy tym męczy troszkę. Tyle HP ile poziom zaklęcia wynosi jak by płaciłprzy castowaniu, to by nie było za dużo, a by wprowadziło jakąś niewielką róznowagę (methinks).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Justyna dnia Wto 8:32, 16 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gedan
Gość w Maleear
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:26, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Justyna napisał: | nonsensem jest w h&s tworzyć zmiany w czarach.
|
o dzizas
jesli zalezy ci na H&S to NAJWAZNIEJSZE jest zbalansowanie klas zeby mogly sie miedzy soba siekac oraz mniejwiecej tak samo trudno mialy z mobami
a wlasnie jesli chcesz RPG to pozostaw magow pol-bogami bo tak wymyslili w D&D
Justyna napisał: | Aha, a jak czarownik tak sobie korzysta z talnetu, to niech sie przy tym męczy troszkę. Tyle HP ile poziom zaklęcia wynosi jak by płaciłprzy castowaniu, to by nie było za dużo, a by wprowadziło jakąś niewielką róznowagę (methinks). |
nonsens, walnie sobie mixa leczenia albo apteczke, a z talentu korzysta raz dziennie rzucajac Epicka trarcze
pozatym Admin chcial zeby edytowac posty a nie walic 3 z rzedu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
witia1
Pogromca Drako
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z drugiej strony monitora :D
|
Wysłany: Pon 22:40, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Cóż jeśli tak bardzo chcecie przyciąć ts to w nwn jest opcja komponentów do czarów, wystarczyło by jakiś rzadki przedmiot dać jako wymagany, np smocza krew, diament czy coś w tym stylu. Co do zmian w stronę rpg nie miał bym nic przeciw, brak strony fabularnej to jedyne co mnie nieco odpycha od tego serwera, ale jak widać nie przeszkadza to tu grać nie małej ilości graczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|