Forum NWN World in the Shadow Strona Główna NWN World in the Shadow
Forum serwera World in the Shadow
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kosmetyka...
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Propozycje zmian
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witia1
Pogromca Drako



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z drugiej strony monitora :D

PostWysłany: Pią 21:20, 27 Kwi 2007    Temat postu:

Tu zgodzę się z Elentail, w ten sposób serw nie będzie musiał pamiętać który drop kiedy powstał, przy sporej ilości śmiecia będzie nieco do nadzoru by zniknęło we właściwym momencie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:57, 27 Kwi 2007    Temat postu:

Tzn. to działa tak:
Przy wyjsciu z obszaru:
Skrypt sprawdza wszystkie obiekty na obszarze (drzewa, trawki, itp.) i te które nazywaja sie "lootbag" niszczy. Czyli bedzie sprawdzał powiedzmy 100 obiektow z czego usunie 20.

Niszczenie w 15 minut po dropie:
Skrypt sie uruchamia po pojawieniu sie dropa i dziala tak ze za 15 minut zniszczy dropa, niszczy z opóźnieniem Razz

No i wlasnie nie wiem do konca który sposób jest bardziej wydajny :>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kebur
Obywatel Acheron



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 10:21, 28 Kwi 2007    Temat postu:

Może w jeden dzień ustawić jeden a w drugi drugi sposób i się sprawdzi, który jest wydajniejszy. No chyba, że trzeba ten skrypt wprowadzać na każdym terenie - chociaż wątpię.

Ale myśle, że ten z 15 minutowym opóźnieniem był by lepszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob 11:38, 28 Kwi 2007    Temat postu:

Z tego co wiem, naliczanie musi działaś ciągle, czyli dla każdego dropa odpalasz jednego inta, który jest na bieżąco (OnHeartbeat?) zwiększany. Czyli praktycznie przez całą pracę serwera ten skrypt sobie zamuje powiedzmy 15-25 intów na odlicznia, a każdy int to 4 bajty, tak? I jedyne co robi, to co sześć sekund doaje +6 do każdego z tych intów, czyli wykonuje sobie co sześć sekund 15-25 dodawań żżerając w porywach do stu bajtów RAMu serwera.
Alternatywnie można wykorzystać drugą metodę, w której przy każdym wejściu gracza na obszar sprawdzane są wszystkie etykiety obiektów, W takim Acheron są to wszystkie znaki, małe drzewa, mieszkańcy, gracze i przerżóżne ozdobniki (powiedzmy, że około 100 obiektów). Na Obszar Acheron ktoś wchodzi co około 2 minuty (strzelam, wydaje mi się żeczęściej, ale ząłóżmy, że co dwie).
Albo w Jaskini - są tam grzyby, wodospady, pleśnie i inne ozdobniki, plus szczury i nietoperze no i gracze, tez około 100 obiektów. Tam wchodzi ktoś raz na 10 minut(przypuśćmy).
Podczas kadżego takiego wejścia skrypt zajmie sobie stringa, którego będzie wypełniał kolejnymi wartościami (etykietami obiektów - ok. 100 operacji podstawienia), oraz po każdym podstawienu wykonywał GetIsValidObject() i drugie, z Etkietą "Lootbag". to jest 100*3 operacji na każdym wejściu do obszaru, w któym samych dropów będzie tam 15-25 .
Czyli pierwszy sposó wykona spokojnie co 6 sek 15-25 dodawań, a drugi co dziesięćmminut około 300 operacji, przy czym porównanie jest z tego co wiem bardziej pamięciżerne niż dodawanie. to mi się wydaje, że działania pierwszego skryptu nie będze się zauważać, a działanie drugiego będziemy obserwować przy każdym wchodzeniu na obszar, na któym działa ten skrypt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 15:25, 28 Kwi 2007    Temat postu:

Justyna napisał:
Z tego co wiem, naliczanie musi działaś ciągle, czyli dla każdego dropa odpalasz jednego inta, który jest na bieżąco (OnHeartbeat?) zwiększany. Czyli praktycznie przez całą pracę serwera ten skrypt sobie zamuje powiedzmy 15-25 intów na odlicznia, a każdy int to 4 bajty, tak? I jedyne co robi, to co sześć sekund doaje +6 do każdego z tych intów, czyli wykonuje sobie co sześć sekund 15-25 dodawań żżerając w porywach do stu bajtów RAMu serwera.
Alternatywnie można wykorzystać drugą metodę, w której przy każdym wejściu gracza na obszar sprawdzane są wszystkie etykiety obiektów, W takim Acheron są to wszystkie znaki, małe drzewa, mieszkańcy, gracze i przerżóżne ozdobniki (powiedzmy, że około 100 obiektów). Na Obszar Acheron ktoś wchodzi co około 2 minuty (strzelam, wydaje mi się żeczęściej, ale ząłóżmy, że co dwie).
Albo w Jaskini - są tam grzyby, wodospady, pleśnie i inne ozdobniki, plus szczury i nietoperze no i gracze, tez około 100 obiektów. Tam wchodzi ktoś raz na 10 minut(przypuśćmy).
Podczas kadżego takiego wejścia skrypt zajmie sobie stringa, którego będzie wypełniał kolejnymi wartościami (etykietami obiektów - ok. 100 operacji podstawienia), oraz po każdym podstawienu wykonywał GetIsValidObject() i drugie, z Etkietą "Lootbag". to jest 100*3 operacji na każdym wejściu do obszaru, w któym samych dropów będzie tam 15-25 .
Czyli pierwszy sposó wykona spokojnie co 6 sek 15-25 dodawań, a drugi co dziesięćmminut około 300 operacji, przy czym porównanie jest z tego co wiem bardziej pamięciżerne niż dodawanie. to mi się wydaje, że działania pierwszego skryptu nie będze się zauważać, a działanie drugiego będziemy obserwować przy każdym wchodzeniu na obszar, na któym działa ten skrypt.


Nie -.-

Żaden int, żaden OnHeartbeat. Po prostu DelayCommand().

Nie na wejsciu do obszaru, a na wyjsciu z obszaru. Tylko podczas wychodzenia ostatniego gracza.

Chyba jednak ten sposób z czyszczeniem przy wychodzeniu ostatniego gracza będzie lepszy Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 12:07, 29 Kwi 2007    Temat postu:

No skoro nie ONheartbeat i DelayCommand, to rzeczywiście większą wydajność masz Smile Ale szkooooda, że będa itemki z podłogi znikały, to utrudni kilka spraw ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ving
Pogromca Drako



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 12:36, 29 Kwi 2007    Temat postu:

Nie itemki tylko Lootbagi, czyli dropy z critów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 14:57, 29 Kwi 2007    Temat postu:

Aaaaa, no ta Smile To w ogóle siuper.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum NWN World in the Shadow Strona Główna -> Propozycje zmian Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin