|
NWN World in the Shadow Forum serwera World in the Shadow
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ving
Pogromca Drako
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:04, 26 Sie 2007 Temat postu: Rozwiązanie problemu kradzieży |
|
|
Problem jest już od bardzo dawna. Wynika głównie z tego ze złodzieje są bezkarni a stracić można unikatowe itemy ktore baaardzo ciezko zdobyć. Może najpierw wyjaśnie pare rzeczy zeby potem nie bylo niepotrzebnych postów.
Niestety Bioware nie dało praktycznie żadnej kontroli nad kradziezą, nie da sie odpalac skryptow w momencie gdy ktos coś kradnie. Można uruchomić tylko gdy gracz otrzyma jakiś przedmiot (podniesie z ziemi, dostanie poprzez handel od gracza, kupi w sklepie, ukradnie). Jedyny sposób na ustalenie tego ze ktos ukradl przedmiot to sprawdzenie czy przedmiot ktory wlasnie otrzymaliśmy jest kradziony. Wtedy jednak pojawia się problem gdy podniesiemy lub otrzymamy przez handel od innego gracza, wtedy taki przedmiot takze bedzie oflagowany kradziony poniewaz skradziony był kiedys, jednak nie w tym przypadku. Dodatkowo na naszym serwerze problem stwarzaly przedmioty ktore od razu maja ustawione na kradzione, by obnizyc ich cenę. W tej sytuacji nie było możliwe rozstrzygniecie czy przedmiot został skradziony czy przekazany przez handel (mozna sprawdzic od kogo go otrzymał, wiec nie byłoby problemu z podniesieniem go z ziemi).
No, to ja wymyśliłem taki myk, wszystkie przedmioty oflagowane jako kradzione zmienie na niekradzione i tylko w taki inny "magiczny" niewidoczny gołym okiem sposób zaznacze ze jest kradziony. Wtedy jak gracz otrzyma przedmiot ktory bedzie oznaczony jako kradziony to wiadomo ze go ukradl, wtedy zapisze sobie w magiczny sposob komu go ukradl, oflaguje ten przedmiot ze nie jest kradziony i zaznacze mu w ten magiczny sposob ze jednak kradziony to on mimo wszystko jest
Na wejsciu kazdy gracz dostanie przedmiot z unikalna mocą. Gdy uzyje te moc na martwej postaci wypadną wszystkie przedmioty ktore zostały skradzione osobie uzywajacej przedmiotu. By jednak uniknac zabijania kazdego kto podejdzie pod miecz i sprawdzaniu czy cos ukradl, jezeli przedmiot zostanie uzyty na kims kto nie ukradl niczego osobie uzywajacej unikalnej mocy to ta osoba ginie i wypadają WSZYSTKIE przedmioty ktore komukolwiek ukradła.
Jednak w celu uniknięcia zbyt wysokich dochodow ze wzgledu na "niekradzione" przedmioty, gdy otworzy sie jakikolwiek sklep wszystkie na powrot zostaja oznaczane skradziony (gdy zamykamy sklep odznaczane są). Nie da sie wtedy przehandlowac przedmiotu, trzeba najpierw zamknac sklep, wiec nie bedzie problemu w handlowaniu kradzionym przedmiotem...
No, to tyle, nei wiem czy cokolwiek z tego zrozumieliscie, jakieś konstruktywne opinie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Timo
Obywatel Acheron
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:42, 26 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
pomysl dobry....ale korzystajac z okazji zporoponuje moj:D
A wiec trzeba bedzie zrobic dwa obszary i postac maga:D Zaczniemy od tego ze z dwoch miastach Trioch i Acheron sa filie gildi "Bezwzglednych Lotrow" z centrala w Acheron. Powiedzmy od starego maga gdzies w skromnej chatce w Acheron mozna sie dowiedziec tez bossowie tych dwoch gildi posiadaja dwa magiczne atrefakty. Okazuje sie ze w trioch jest magiczny zwoj a w acheron magiczna torba. Mag mowi Ci ze jak zdobedziesz te dwa cenne artefakty to on jest w stanie polaczyc je i stworzyc "bosta torbe Sprawiedliwosci". A wiec osoba ktora bedzie chciala ja zdobyc medzie musiala miec 20 spostrzegawczosci zeby zobaczyc drzwi wejsciowe do gildi zlodzieji. Tak na ciebie beda czelaly polapki, chytre zlodzieje i cienie....do wyoru do koloru.
Sprawa wygladala by tak ze taka torbe mozna by dostac tylko raz na postac i tylko jedna. Torby nie bedzie mozna przeniesc na inna postac ani sprzedac.
Plus jest taki ze do torby mozna wlorzyc tylko kilka itemow, bo wcale nie jest taka pakowna, fajna przygoda przy zgobywaniu itemu. A zlodzieje bezkarnie nadal beda migli krasc kase naszyjnuki i inne rzeczy...no bo przeciez nich ukradna plaszcz nimfy +4 to za ile sprzedadza u kolesia w trioch za 6k?....a tak ukradna 3 zlote naszyjniki i maja 6k:D
Sadze ze to jest fajny pomysl...troche czasochlonny ale da sie zrobic:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny
Obywatel Acheron
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rio'Niemo'Grande
|
Wysłany: Nie 18:48, 26 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Hmmm, czyli teraz zyskujemy możliwość odzyskania skradzionych przedmiotów, jeśli wiemy, kto to zrobił i gdzie teraz się znajduje. Jednak dalej złodzieje mogą kraść bez większych przeszkód
W sumie dobre posunięcie ale chyba jeszcze za mało... Dla mnie OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maras
Mieszkaniec Tiroch
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Nie 19:29, 26 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ving dobry pomysl ale pomysl timo tez mi sie podoba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ving
Pogromca Drako
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:56, 26 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Mhm, pomysl Timo jest niezły, podoba mi sie. Tylko moze byc 1 problem. Nie bardzo narazie wiem jak wyłapać moment włożenia przedmiotu do torby, by uruchomic skrypt... hmm... ok, mam pomysl po wlozeniu przedmiotów do torby, trzeba bedzie uzyc unikalnej mocy torby i dopiero wtedy przedmioty stana sie niemozliwe do ukradniecia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maras
Mieszkaniec Tiroch
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Nie 20:08, 26 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ving ale to twoje tez dobre chetnie byms sobie pozabijal zeby sprawdzic czy nikt mi nic nie ukradl i jeszcze kilka razy dla pewnosci .... a i zeby tych kradzionych przedmiotow tez nie dalo sie wkladac bo jak zrobisz torbe to zlodzeije sobie ja kupia i schowaj tam rpzedmioty ktore ukradli i ofiara juz nigdy ich nie odzyska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edek Mily
Obywatel Acheron
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:44, 26 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Hmm pomysł nawet dobry .
to musze sie przygotowac na miłe powitanie jak wejde na serwer ,
bo ktoś bedzie chciał sprawdzic czy mu czegoś nie buchnołem .
Heh no i ja też inaczej nie postąpie , ale i tak już nieodzyskam niektórych
rzeczy , a inne z kolei to były mało znaczące
Pozdro i do zobaczenia na serwerwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kejong
Mieszkaniec Tiroch
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z mroku
|
Wysłany: Nie 21:00, 26 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Apropo pomyslu Vinga. Nie bede dawal wlasnej opinii tylko zadam kilka pytan skierowane do autora pomyslu Oto one:
1. Zlodziej kradnie przedmiot . Jakie szanse ma zabic i znalesc lotrzyka okradziony skoro został w niewidoczny sposób okradziony.
2. Mówiąc osoba może uzyć przedmiotu by wypadły itemki okradzionej osoby masz na myśli postac czy login i wszystkie postacie tego gracza.
3. Uznajmy ze w poszukiwaniach pomoże jakiś znajomy i zabije złodzieja. Kto będzie czekał na użycie przedmiotu mając jakieś drogie itemy. Logout i już.
4. Złodziej kradnie leci w jakieś miejsce kładzie na ziemi i wchodzi 2 postacią... zbiera. Co ma zrobić okradziony?
5. Ktos kradnie przedmiot na serwerze. Czy nei bedzie tak ze za chwile beda zabici wszyscy mający jakikolwiek lvl klasy umożliwiającej kradzież i testowani.
6. Domniemanego zlodzieja lapia dwie postacie zabijaja testuja i nic . Jeden drugiego wskrzesza i lecą dalej.. Co z martwym łotrzykiem?
7. Czy w przypadku bledu w ocenie ze dany zabity lotrzyk okradł będzie możliwość regulaminowego nakazu wskrzeszenia go ?
8. Jakie jest twoje zdanie na temat zabijania innych postaci gracza który ma również postać łotrzyka i kradnie?
9. Czy uważasz ze na serwerze istnieje serwerowe kolesiostwo i jak sie upatrujesz na tego typu zagrania np . Ving sprawdź w logach kto mnie okradł z cennego przedmiotu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ving
Pogromca Drako
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:27, 26 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Kejong napisał: | Apropo pomyslu Vinga. Nie bede dawal wlasnej opinii tylko zadam kilka pytan skierowane do autora pomyslu Oto one:
1. Zlodziej kradnie przedmiot . Jakie szanse ma zabic i znalesc lotrzyka okradziony skoro został w niewidoczny sposób okradziony. |
To juz lezy w gestii gracza, ma mozliwosc odebrania przedmiotow od zlodzieja, a wykrycie kto ukradl... no coz, powinien sie pilnowac dobrze. Poza tym ustalenie tego nie byłoby chyba takie trudne... chociaz to dopiero w praktyce by wyszlo.
Cytat: | 2. Mówiąc osoba może uzyć przedmiotu by wypadły itemki okradzionej osoby masz na myśli postac czy login i wszystkie postacie tego gracza.
|
Tylko i wylacznie pod katem postaci.
Cytat: | 3. Uznajmy ze w poszukiwaniach pomoże jakiś znajomy i zabije złodzieja. Kto będzie czekał na użycie przedmiotu mając jakieś drogie itemy. Logout i już. |
Nom... to moze stanowic klopot... ale w planie jest zapamietywanie na zawsze, predzej czy pozniej wpadnie zlodziej.
Cytat: | 4. Złodziej kradnie leci w jakieś miejsce kładzie na ziemi i wchodzi 2 postacią... zbiera. Co ma zrobić okradziony? |
No wtedy jest zonk jesli nie wie jaka postacia wszedl złodziej...
Cytat: | 5. Ktos kradnie przedmiot na serwerze. Czy nei bedzie tak ze za chwile beda zabici wszyscy mający jakikolwiek lvl klasy umożliwiającej kradzież i testowani. |
Osoba ktora sie pomyli ginie, to jest wersja podstawowa, myslalem tez o jakichs stalych karach ktorych nie mozna odwrocic zwyklym resem, ale nie bardzo mam pomysl narazie.
Cytat: | 6. Domniemanego zlodzieja lapia dwie postacie zabijaja testuja i nic . Jeden drugiego wskrzesza i lecą dalej.. Co z martwym łotrzykiem? |
tak, zapomnialem o tym napisac. Gdy osoba sie pomyli to ginie, a postac na ktora wskazala zostaje wskrzeszona... moge jej jeszcze bonusowo dac 10 sekund sanktuarium czy cos, by miala czas na ucieczke
Cytat: | 7. Czy w przypadku bledu w ocenie ze dany zabity lotrzyk okradł będzie możliwość regulaminowego nakazu wskrzeszenia go ? |
j.w.
Cytat: | 8. Jakie jest twoje zdanie na temat zabijania innych postaci gracza który ma również postać łotrzyka i kradnie? |
W celu sprawdzenia czy nie przekazal innym postaciom? Sam nie wiem ten pomysl ma troche luk
Cytat: | 9. Czy uważasz ze na serwerze istnieje serwerowe kolesiostwo i jak sie upatrujesz na tego typu zagrania np . Ving sprawdź w logach kto mnie okradł z cennego przedmiotu. |
Taak... no wlasnie m.in. z tego powodu chce to wprowadzic. Jak bedzie mozna odzyskac stracony przedmiot to moga zapomniec o jakiejkolwiek mojej interwencji. No ale w obecnej sytuacji jest to niemozliwe...
Po tych pytaniach dochodze do wniosku ze pomysl Timo jest lepszym rozwiazaniem. Po pierwsze, mniej mozliweosci na bledy w skryptach, po drugie, nie ma szans na wykorzystywanie bugów itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 4:32, 27 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Maras napisał: | ving ale to twoje tez dobre chetnie byms sobie pozabijal zeby sprawdzic czy nikt mi nic nie ukradl i jeszcze kilka razy dla pewności Razz.... a i zeby tych kradzionych przedmiotow tez nie dalo sie wkladac bo jak zrobisz torbe to zlodzeije sobie ja kupia i schowaj tam przedmioty ktore ukradli i ofiara juz nigdy ich nie odzyska |
W pomyśle Timo nie ma niczego na odzyskiwanie przedmiotów. Jest za to całkiem dobre zabezpieczenie. Co do tych gildii to trzeba jednak jeszcze poczekać, aż powstaną prawdziwe gildie - chyba, że część questową pomysłu się pominie i pozwoli zwyczajnie kupować te torby. Stworzenie labiryntu z respawnującymi się zamkniętymi drzwiami i pułapkami jest czasochłonne. Poza tym jeśli zrobić obszar chroniący te torby, to wyjdzie na to, że tylko potężne postacie powyżej 35 levelu zdołają zdobyć dla siebie taką torbę jeśli zrobić te podziemia trudnymi, albo z kolei można zrobić je łatwymi, co spowoduje, że potężna postać przejdzie je bez trudu, czyli można ich w ogóle nie robić. Optuję, żeby takie podziemia się nie pojawiały. Taka torba powinna być dostępna dla każdego. Albo za darmo, albo do odbioru w jakimś punkcie modułu za symboliczną opłatą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bikeranna
Gość w Maleear
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:09, 27 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Na kilku serwerach (bez kryptoreklamy ) widzialem takie oto rozwiązanie:
"Pułapka na Łotra" czyli jakis mały itemik który detonuje w momencie wylosowania go przy kradzieży. W zależnosci od rodzaju i ceny oczywiście, różne opcje (tak jak ze zwykłymi pułapkami): od takiego który łotra tylko pokaże (zdejmuje mu ukrycie), poprzez zadajacy obrażenia, aż po kilniecie "lepkołapa".
Wtedy można za opłatą zabezpieczyć ekwipunek zapełniajac go w iluśtam % takimi gadżetami, a oprócz tego taki zlodziejaszek tez by nie szedł na pewniaka bo jest szansa urwania łapki. Brnąc dalej w tym kierunku zapewne wysokolewelowy złodziej nie porywałby sie na "spacerki" (po co ryzykować) a małolat na "koksów" (wysoka szansa na dead). A zeby już przepełnic czarę goryczy można by (jeżeli to możliwe oczywiście) wprowadzić pułapeczke która to by przy detonacji urywała palec delikwentowi i odjęcie np. 2ZR na stałe hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ving
Pogromca Drako
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:47, 27 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Bikeranna napisał: | Na kilku serwerach (bez kryptoreklamy ) widzialem takie oto rozwiązanie:
"Pułapka na Łotra" czyli jakis mały itemik który detonuje w momencie wylosowania go przy kradzieży. W zależnosci od rodzaju i ceny oczywiście, różne opcje (tak jak ze zwykłymi pułapkami): od takiego który łotra tylko pokaże (zdejmuje mu ukrycie), poprzez zadajacy obrażenia, aż po kilniecie "lepkołapa".
Wtedy można za opłatą zabezpieczyć ekwipunek zapełniajac go w iluśtam % takimi gadżetami, a oprócz tego taki zlodziejaszek tez by nie szedł na pewniaka bo jest szansa urwania łapki. Brnąc dalej w tym kierunku zapewne wysokolewelowy złodziej nie porywałby sie na "spacerki" (po co ryzykować) a małolat na "koksów" (wysoka szansa na dead). A zeby już przepełnic czarę goryczy można by (jeżeli to możliwe oczywiście) wprowadzić pułapeczke która to by przy detonacji urywała palec delikwentowi i odjęcie np. 2ZR na stałe hehe |
Nie jest mozliwe odjecie na stałe cechy (dodanie też nie). Ryzyko przy porwaniu się małolata na koksa byłoby takie samo jak ryzyko porwania się wysokolevelowca na koksa, w koncu pułapki działają niezależnie od poziomu złodzieja.
Hmm, no jak dla mnie pozostają 2 opcje, albo torba jaka sugerowal Timo (bez zadnej gildii, po prostu quest w celu zdobycia jej, wykonywalny już przez powiezdmy 10 lvlowca) albo te pułapki. Mój pomysł ma za dużo luk i za dużo rzeczy może nie wyjść.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 13:26, 27 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Torba jest świetna. Zabezpiecza przed kradzieżą. Wybuchające itemy tego nie robią, robia za to sporo bałaganu i zmuszają graczy do stałych wydatków i noszenia ze sobą tego szajsu. Torba jest o wiele lepsza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Saldevan
Gość w Maleear
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:57, 27 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ewentualnie dodać coś w stylu 25 % szansy na całkowite wykrycie złodzieja,
i wtedy takiego złodzieja by paraliżowało czy nawet zamieniało w kamień a przedmiot kradziony wracał by do właściciela. Przez to złodziejowi który ma zbyt lepkie łapki zdarzały by się wpadki. ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Galernik
Gość w Maleear
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:48, 27 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Tak zostańmy przy torbach ale o polowe mniejszych niz normalne i po wzieciu min.10 oczek sposzczegawczosci.Niemoze byc tak ze ktos kto laduje w silke robi goscia do tluczenia maxmalizuje dyscypline by go nie powalono a olllewa sposzczegawczosc nasluchiwanie i atuty co to wspomagaja.A podnosi alarm kradna kradna a na dodatek calkiem ignoruje zalecenia by nosic tanie strzaly by zmniejszyc szanse stracenia czgos cennego .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|