|
NWN World in the Shadow Forum serwera World in the Shadow
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ving
Pogromca Drako
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:41, 08 Lut 2007 Temat postu: Podstawy: Cechy, walka |
|
|
Jako, że w necie ciężko znaleźć jaką stronke czy forum gdzie byłyby opisane zasady nwna po polsku (nie każdy zna angielski), opisze więc najbardziej podstawowe z zasad
Każda postać ma 6 cech, które odpowiadają za różne rzeczy.
Siła- od niej zależy ile możemy dźwigać, ona modyfikuje nam premie do ataku oraz nasze obrażenia.
Zręczność- od niej zależy nasze KP oraz rzut obronny na refleks (może wpływać na premie do ataku jeżeli mamy atut Finezja w walce)
Wytrzymałość - od wytrzymałości zależy ilość naszych pktów życia (hp) a także rzut obronny na wytrwałość
Inteligencja - wplywa na ilość naszych pktów umiejętności które możemy rozdać przy poziomie, od niej zależy ilość czarów czarodzieja oraz stopień trudności odparcia Ataku Śmierci Zabójcy.
Mądrość - wpływa na rzut obronny na siłę woli, ilość czarów kapłana,druida i paladyna ma także wpływ na kilka umiejętności mnicha.
Charyzma - wpływa na ilość czarów czarownika, ma też duże znaczenie dla paladynów i kapłanów (wszystko jest opisane w ich atutach)
Tak naprawdę najważniejsze są modyfikatory każdej z cech, a nie ich same wartości. Modyfikator naszej cechy można łatwo obliczyć.
Mod. cechy = (Wysokość cechy - 10)/2
Zaokrąglamy w dół, jeśli mamy np. 17 siły, modyfikator wynosi
Mod. siły= (17-10)/2=7/2 =3,5 - zaokrąglamy w dół wiec modyfikator wynosi 3
Walka
Premie do ataku
Kiedy wykonujemy atak rzucamy d20 (w RPGach kartkowych rzuca się kostką, d20 to kostka 20-sto ścienna, dająca wynik z zakresu 1-20). Aby sprawdzić czy trafimy przeciwnika do wyniku tego rzutu dodajemy premię do ataku(ang. AB). Wynik porównujemy z KP (klasą pancerza, ang. AC) przeciwnika. Jeżeli wyniki ten jest równy lub wyższy niż klasa pancerza przeciwnika zaliczamy trafienie.
Jeżeli atakujemy przeciwnika, który z nami nie walczy (np. walczy z kolegą z teamu) otrzymujemy dodatkowe +2 do premii ataku (a także jeśli posiadamy odpowiedni atut wykonujemy Atak z zaskoczenia).
Naszą premie do ataku możemy sprawdzić na karcie postaci.
Ilość ataków
Ilość ataków zależy ściśle od naszej Podstawowej premii ataku (ang. Base Attack Bonus- BAB). BAB zwiększa się wraz z poziomem postaci, nie zależy od niczego innego. Są 3 kategorie wzrostu AB, każda klasa należy do jednej, poniżej zamieszczam wycinek z tabeli. Ataki otrzymuje się tylko do 20 lvlu, jesli przekroczymy tą granice niezależnie od naszego AB będziemy mieli tyle ataków ile mielismy na poziomie 20.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wiec aby mieć 2 ataki, nasze BAB musi wynosić 6, 3 ataki BAB=11, 4 ataki BAB=16, wyjątkiem jest mnich (odkrycie jego ilosci ataków pozostawie wam, czasami trzeba samemu potestować żeby sie czegoś dowiedzieć ).
Przy wieloklasowcach zwyczajnie bierzemy BAB poszczególnych klas i sumujemy.
10 lvl kaplana, 5 czarodzieja i 5 lowcy będzie miał AB= 14
7 + 2 + 5 = 14
Co do KP odsyłam do tematu w którym zostało ono szerzej opisane.
Jak sobie przypomne co jeszcze miałem napisać to dodam Narazie tyle bo to baaardzo szeroki temat.
Osoby które znają angielski powinni sie zaopatrzyć w NWN Grimoire - [link widoczny dla zalogowanych] - świetny podręcznik z większością zasad opisanych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eli_PL
Obywatel Acheron
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 22 Acacia Avenue
|
Wysłany: Czw 20:16, 08 Lut 2007 Temat postu: Re: Podstawy: Cechy, walka |
|
|
No bardzo ładnie, bardzo ładnie, tyle że to:
Ving napisał: |
Każda postać ma 6 cech, które odpowiadają za różne rzeczy.
Siła- od niej zależy ile możemy dźwigać, ona modyfikuje nam premie do ataku oraz nasze obrażenia.
Zręczność- od niej zależy nasze KP oraz rzut obronny na refleks (może wpływać na premie do ataku jeżeli mamy atut Finezja w walce)
Wytrzymałość - od wytrzymałości zależy ilość naszych pktów życia (hp) a także rzut obronny na wytrwałość
Inteligencja - wplywa na ilość naszych pktów umiejętności które możemy rozdać przy poziomie, od niej zależy ilość czarów czarodzieja oraz stopień trudności odparcia Ataku Śmierci Zabójcy.
Mądrość - wpływa na rzut obronny na siłę woli, ilość czarów kapłana,druida i paladyna ma także wpływ na kilka umiejętności mnicha.
Charyzma - wpływa na ilość czarów czarownika, ma też duże znaczenie dla paladynów i kapłanów (wszystko jest opisane w ich atutach)
|
każdy z nas ma w instrukcji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ving
Pogromca Drako
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:24, 08 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Po tym co słyszałem doszedlem do wniosku że jednak nie każdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 20:56, 08 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Kto by tam zaglądał do instrukcji ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
David
Gość w Maleear
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:45, 08 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Chwila chwila sama instrukcja to nie wszystko ,to ja prosiłem vinga o sprecyzowanie pewnych spraw na chłopski rozum , wy jestescie mlodzi i bardziej doświadczeni w zasadach D&D więc wybaczcie dziadkowi:)
Jeśli ktoś miałby namiar na poradnik D&D 3rd w formie cyfrowej to prosze o info .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eli_PL
Obywatel Acheron
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 22 Acacia Avenue
|
Wysłany: Pią 10:16, 09 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Czy wy jesteście do Ko-mu-ni-ka-cji? Ja tylko napisałem, że opis cech jest w instrukji i nawet jeżeli, jak napisała Justyna "Kto by tam zaglądał" to tworząc postać mamy opisy cech....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 18:10, 09 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Nio mamy opisy cech, przy czym jak tworzy się Palosa, to wychodzi, że potrzebuje wszystkich na przykład Bo jakość mocy zależy od charyzmy, ilość zaklęć, odmądrośxi, skillpointów do inteligencji, ilość HP od kondycji (a przecież palos walczy) premia do ataku od zręcznośći a obrażenia od siły (chyba ;P). I która jest najważniejsza dla palosa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ving
Pogromca Drako
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:12, 09 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Justyna napisał: | ilość HP od kondycji (a przecież palos walczy) premia do ataku od zręcznośći a obrażenia od siły (chyba ;P) |
Źle, 1, siadaj. Albo raczej wróc do 1 postu i poświec troche czasu na przeczytanie go
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 14:34, 15 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
O. A tego nie widziałam Oczysta rzecz, że od siły, chyba że ma się Finnezję w walce. Za pomiłkę przepraszam, mea culpa mea culpa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wilczur
Gość w Maleear
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piła
|
Wysłany: Śro 1:10, 17 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
David napisał: | Chwila chwila sama instrukcja to nie wszystko ,to ja prosiłem vinga o sprecyzowanie pewnych spraw na chłopski rozum , wy jestescie mlodzi i bardziej doświadczeni w zasadach D&D więc wybaczcie dziadkowi:)
Jeśli ktoś miałby namiar na poradnik D&D 3rd w formie cyfrowej to prosze o info . |
[link widoczny dla zalogowanych] Tam trochę tego znajdziesz Jest specjalny dział książki: systemy RPG, więc bez żadnych kłopotów znajdziesz... Wystarczy tylko zainstalować eMule (lub podobny program, obsułgujący linki ed.) i poczekać aż się ściągnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|